💡 Polecam: Zobacz również podobne oferty pracy, z których na pewno coś wybierzesz.
Główny specjalista
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw planowania i wykonania budżetu
w Departamencie Budżetu i Finansów
Główny specjalista
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Uczestniczy w opracowaniu i przygotowaniu materiałów planistycznych do projektu budżetu Ministra Przemysłu.
- Sporządza projekty planu i plan dochodów i wydatków w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym, na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz zgodnie z limitami wydatków.
- Sporządza projekty planu dochodów i wydatków w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym, na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz zgodnie z limitami wydatków.
- Weryfikuje i analizuje wnioski komórek organizacyjnych MP o dokonanie zmian w planie finansowym MP oraz na ich podstawie opracowuje propozycje zmian w planie w ciągu roku.
- Przygotowuje i opracowuje wystąpienia do ministra właściwego do spraw finansów (w szczególności wnioski o uruchomienie rezerw celowych) oraz innych ministerstw.
- Monitoruje realizację oraz zaangażowanie planu finansowego po zmianach w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym poprzez analizę stopnia wykonania wydatków przez komórki organizacyjne MP, w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym oraz uzgadnia plan po zmianach i monitoruje zaangażowanie.
- Tworzy bieżące analizy z wykonania planów dochodów, wydatków, zadań oraz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego.
- Sporządza na potrzeby Ministra Finansów, Biura Analiz Sejmowych oraz Komisji Sejmowych i Senackich projekty szczegółowych informacji związanych z projektem oraz wykonaniem budżetu w części 48.
- Opracowuje wewnętrzne procedury w zakresie procesów realizowanych przez wydział, w celu zapewnienia sprawnej i usystematyzowanej realizacji zadań.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (powyżej 3 lat) pracy samodzielnej w obszarze planowania lub wykonania budżetu państwa
- Wiedza w zakresie: finansów publicznych, podstaw rachunkowości, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Kompetencje: skuteczna komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne
- Dobra znajomość pakietu MS Office, w szczególność arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi systemu bankowości elektronicznej NBP
- Umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR)
- Szkolenia z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy powyżej 3 lat pracy samodzielnej w obszarze planowania lub wykonania budżetu państwa (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne".
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-16
- Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę