Główny specjalista
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw do spraw nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem Policji
w Wydziale do Spraw Nadzoru nad Policjąw Departamencie Porządku Publicznego
Główny specjalista
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Analizuje, inicjuje, bierze udział w opracowywaniu i opiniowaniu rozwiązań mających na celu poprawę funkcjonowania i organizacji Policji oraz nadzoruje wdrażanie tych rozwiązań.
- Gromadzi, przetwarza i analizuje dane oraz informacje mające wpływ na funkcjonowanie i organizację Policji, w szczególności związane z sytuacją kadrową, strukturą formacji oraz wydarzeniami nadzwyczajnymi w Policji, pod kątem sprawności i efektywności funkcjonowania formacji, w tym wypracowuje metody usprawnienia formacji w tych obszarach.
- Prowadzi sprawy związane z nadzorem nad szkolnictwem Policji oraz Akademią Policji w Szczytnie, w tym wypracowuje koncepcje nadzoru i kierunki rozwoju szkolnictwa w celu zwiększenia efektywności i skuteczności zadań realizowanych na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego, prowadzi monitoring i ewaluację w tym zakresie, jak również gromadzi i analizuje informacje dotyczące realizacji programów szkoleniowych Policji oraz stopnia wyszkolenia funkcjonariuszy Policji.
- Dokonuje sprawdzenia i oceny efektów działania Policji podejmowanych na rzecz poprawy funkcjonowania formacji oraz nadzoruje wdrażania wniosków wynikających z tej oceny.
- Gromadzi, przetwarza i analizuje dane oraz informacje mające wpływ na funkcjonowanie i organizację Policji, w tym wypracowuje mechanizmy usprawnienia formacji w tych obszarach.
- Opiniuje programy, informacje i sprawozdania przedkładane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, dotyczące funkcjonowania i organizacji Policji.
- Opiniuje, opracowuje i uzgadnia projekty aktów normatywnych pozostających w zakresie właściwości Wydziału.
- Opracowuje, w zakresie właściwości Wydziału, stanowiska w odniesieniu do interpelacji i zapytań poselskich, interwencji poselskich i senatorskich, interwencji Rzecznika Praw Obywatelskich, wniosków związanych z dostępem do informacji publicznej oraz o objęcie patronatem Ministra.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- Co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze bezpieczeństwo i porządek publiczny.
- Przeszkolenie w zakresie zasad legislacji.
- Znajomość przepisów obowiązujących w obszarze bezpieczeństwa i porządku publicznego.
- Znajomość przepisów z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki.
- Znajomość zasad przetwarzania informacji niejawnych i ochrony danych osobowych.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
- Kreatywność, umiejętność radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego prawniczego lub administracyjnego – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze bezpieczeństwo i porządek publiczny), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
- Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie w zakresie zasad legislacji.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne” lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-03
- Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
ul. Stefana Batorego 5,
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: np. DPP/WNP -główny specjalista
Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00
Aplikacje można składać także przez ePUAP:
/MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Warunki pracy
Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,
Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- utrzymywanie kontaktów zewnętrznych z przedstawicielami Policji, instytucji i urzędów oraz innych służb mundurowych,
- reprezentowanie urzędu na konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych , posiedzeniach komisji sejmowych i senackich oraz innych spotkaniach w zakresie powierzonych zdań.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%. https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę