Inspektor wojewódzki
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki do spraw gospodarowania funduszem wynagrodzeń
w Biurze Organizacyjno-Budżetowym
Inspektor wojewódzki
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Planuje budżet dysponenta trzeciego stopnia (w układzie tradycyjnym i zadaniowym) w zakresie funduszu wynagrodzeń i jego pochodnych.
- Analizuje zatrudnienie i wykorzystanie funduszu płac w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach (ŚUW), w tym w ramach programu Maluch+, celem zapewnienia Kierownictwu Urzędu rzetelnej i aktualnej informacji nt. możliwości sfinansowania działań kadrowo-płacowych.
- Przygotowuje w systemie Trezor wnioski ws. wystąpienia o zwiększenie budżetu dysponenta trzeciego stopnia o środki pochodzące z rezerw celowych i rezerwy Wojewody.
- Przygotowuje analizy i zestawienia statystyczne w zakresie spraw płacowych, w tym wkład do sprawozdania o stanie służby cywilnej i o realizacji zadań tej służby, przygotowuje wkład do sprawozdania o stanie zatrudnienia oraz sprawozdania z wykonania wydatków Dysponenta trzeciego stopnia w zakresie spraw płacowych.
- Koordynuje, ewidencjonuje i wprowadza zmiany w zakresie przyporządkowania pracowników ŚUW do działań budżetu zadaniowego w celu zachowania zgodności klasyfikacji budżetu zadaniowego ponoszonych wydatków z ich faktycznymi celami, w tym w ramach programu Maluch+.
- Weryfikuje i ewidencjonuje wnioski o wyrażenie zgody na realizację wydatków oraz monitoruje i analizuje realizację wniosków, zaangażowanych umów oraz wydatkowanych środków budżetowych w ramach wynagrodzeń bezosobowych w celu zabezpieczenia środków na realizację zadań zgodnie z limitem w planie finansowym Urzędu oraz prawidłowej realizacji budżetu dysponenta III-go stopnia.
- Sporządza zestawienia potwierdzające poniesienie wydatków na wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi pracowników i wnioski o płatność w zakresie zatrudnienia pracowników ŚUW realizujących zadania współfinansowane ze środków Unii Europejskiej (UE) oraz opracowuje zlecenia płatności i inną dokumentację dotyczącą wydatków na wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi pracowników ŚUW realizujących zadania finansowane z budżetu środków europejskich w tym w ramach programu Maluch+ celem przekazania do Ministerstwa Rozwoju (MR) lub innego właściwego Ministerstwa bądź instytucji.
- Przygotowuje materiały konieczne do sporządzania sprawozdań i analiz w zakresie wykorzystania limitu zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników ŚUW (Rb-70) wraz z kwartalną, półroczną i roczną oceną przebiegu wykonania budżetu w celu przekazania do Wydziału Finansów i Budżetu odpowiedzialnego za przygotowanie zbiorczej oceny realizacji budżetu Wojewody.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomiczne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości – w przypadku wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane - w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego
- znajomość ustaw: o finansach publicznych (dział I, III), służbie cywilnej (rozdział 7), o systemie ubezpieczeń społecznych (rozdział 3), o pracownikach urzędów państwowych, o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe
- znajomość rozporządzenia MF ws. szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej
- umiejętność obsługi komputera (MS Office) na poziomie średniozaawansowanym, w tym tworzenia podstawowych funkcji (logicznych, matematycznych, wyszukiwania) w MS Excel
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości
- wykształcenie: brak
- znajomość rozporządzeń MF: ws. szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (załączniki nr 1 i 4), ws. sprawozdawczości budżetowej, ws. sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym
- myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- CV i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. gospodarowania funduszem wynagrodzeń w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-04
- Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem , , Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. gospodarowania funduszem wynagrodzeń”
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP. Dodatkowo przy wejściu do budynku udostępniono skrzynkę podawczą.
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na III piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Kontakty zewnętrzne z: Ministerstwem Finansów celem uruchomienia środków z rezerw celowych, Ministerstwem Rozwoju oraz Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej celem udzielania wyjaśnień w zakresie sporządzania sprawozdań i wniosków o płatności, pracownikami Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
=" c-btn c-btn--primary c-btn--large application-button js-application-btn application-button-internal js-application-url c-btn--red" rel="nofollow noopener">Aplikuj
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę