Specjalista ds. ochrony gatunkowej i rezerwatów przyrody w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000
Odpowiedz na ogłoszenieSpecjalista ds. ochrony gatunkowej i rezerwatów przyrody w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000
Twój zakres obowiązków- prowadzenie postępowań w sprawie wydawania zezwoleń regionalnego dyrektora ochrony środowiska w stosunku do chronionych gatunków roślin, grzybów i zwierząt na czynności podlegające zakazom oraz w zakresie interwencji dotyczących tych gatunków,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych oraz opinii dotyczących działań w rezerwatach przyrody oraz przeprowadzanie weryfikacji terenowych stanu rezerwatów przyrody,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, uzgadnianiem i wdrażaniem planów ochrony i zadań ochronnych rezerwatów przyrody oraz przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tej formy ochrony przyrody,
- uczestniczenie w opracowywaniu wniosków o dofinansowanie działań dotyczących m. in. gatunków chronionych i rezerwatów przyrody z różnych źródeł finansowania (budżet, fundusze unijne i krajowe) oraz w ich realizacji,
- prowadzenie spraw dotyczących projektów wnioskowanych o dofinansowanie ze środków UE z zakresu ochrony przyrody,
- realizacja zadań związanych z opracowaniem sprawozdań z realizacji ochrony przyrody na terenie województwa dolnośląskiego, w tym w szczególności zawierających informacje dotyczące wydawanych zezwoleń i stanu ochrony chronionych gatunków grzybów, roślin i zwierząt, a także rezerwatów przyrody,
- gromadzenie dokumentacji dotyczącej stanu ochrony chronionych gatunków grzybów, roślin i zwierząt oraz rezerwatów przyrody, a także aktualizacja bazy danych w tym zakresie.
- prowadzenie postępowań w sprawie wydawania zezwoleń regionalnego dyrektora ochrony środowiska w stosunku do chronionych gatunków roślin, grzybów i zwierząt na czynności podlegające zakazom oraz w zakresie interwencji dotyczących tych gatunków,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych oraz opinii dotyczących działań w rezerwatach przyrody oraz przeprowadzanie weryfikacji terenowych stanu rezerwatów przyrody,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, uzgadnianiem i wdrażaniem planów ochrony i zadań ochronnych rezerwatów przyrody oraz przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tej formy ochrony przyrody,
- uczestniczenie w opracowywaniu wniosków o dofinansowanie działań dotyczących m. in. gatunków chronionych i rezerwatów przyrody z różnych źródeł finansowania (budżet, fundusze unijne i krajowe) oraz w ich realizacji,
- prowadzenie spraw dotyczących projektów wnioskowanych o dofinansowanie ze środków UE z zakresu ochrony przyrody,
- realizacja zadań związanych z opracowaniem sprawozdań z realizacji ochrony przyrody na terenie województwa dolnośląskiego, w tym w szczególności zawierających informacje dotyczące wydawanych zezwoleń i stanu ochrony chronionych gatunków grzybów, roślin i zwierząt, a także rezerwatów przyrody,
- gromadzenie dokumentacji dotyczącej stanu ochrony chronionych gatunków grzybów, roślin i zwierząt oraz rezerwatów przyrody, a także aktualizacja bazy danych w tym zakresie.
Nasze wymagania- Wykształcenie wyższe w zakresie: biologia, leśnictwo, ochrona środowiska lub wyższe i studia podyplomowe w zakresie: biologia, leśnictwo, ochrona środowiska,
- Doświadczenie zawodowe/ staż pracy: 6 miesięcy w obszarze ochrony przyrody,
- Znajomość przepisów ustawy o ochronie przyrody wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy,
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- Znajomość terenu województwa dolnośląskiego, występujących form ochrony przyrody ze szczególnym uwzględnieniem rezerwatów przyrody,
- umiejętność pracy w programie QGIS oraz znajomość podstawowych zagadnień dotyczących systemów informacji geograficznej,
- prawo jazdy kat. B,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Wykształcenie wyższe w zakresie: biologia, leśnictwo, ochrona środowiska lub wyższe i studia podyplomowe w zakresie: biologia, leśnictwo, ochrona środowiska,
- Doświadczenie zawodowe/ staż pracy: 6 miesięcy w obszarze ochrony przyrody,
- Znajomość przepisów ustawy o ochronie przyrody wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy,
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- Znajomość terenu województwa dolnośląskiego, występujących form ochrony przyrody ze szczególnym uwzględnieniem rezerwatów przyrody,
- umiejętność pracy w programie QGIS oraz znajomość podstawowych zagadnień dotyczących systemów informacji geograficznej,
- prawo jazdy kat. B,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
To oferujemy- stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, z wieloletnią tradycją, otwarte i przyjazne środowisko pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- możliwość: świadczenia pracy w trybie home office (1 dzień w tygodniu) oraz ustalenia indywidualnego czasu pracy (rozpoczęcie pracy między 7 a 8),
- dodatek stażowy od 5% do 20%,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
- pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku pracownika i jego rodziny, finansowa pomoc świąteczna,
- możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie,
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- pracę w nowoczesnym biurze.
- stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, z wieloletnią tradycją, otwarte i przyjazne środowisko pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- możliwość: świadczenia pracy w trybie home office (1 dzień w tygodniu) oraz ustalenia indywidualnego czasu pracy (rozpoczęcie pracy między 7 a 8),
- dodatek stażowy od 5% do 20%,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
- pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku pracownika i jego rodziny, finansowa pomoc świąteczna,
- możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie,
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- pracę w nowoczesnym biurze.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- praca siedząca z dokumentami, przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- sporadycznie wyjazdy w teren,
- budynek z windą dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózku inwalidzkim, odpowiednio dostosowane toalety,
- w budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
- pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- praca siedząca z dokumentami, przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- sporadycznie wyjazdy w teren,
- budynek z windą dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózku inwalidzkim, odpowiednio dostosowane toalety,
- w budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Dostępność:- Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dodatkowe informacje
• Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
• Możesz złożyć ofertę w wersji papierowej lub elektronicznie.
• List motywacyjny oraz wszystkie oświadczenia powinny zawierać odpowiednią treść, datę i własnoręczny podpis (zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń zamieszczonych na naszej stronie internetowej www.gov.pl/web/rdos-wroclaw w zakładce „O RDOŚ/ Praca”). Jeśli ofertę składasz elektronicznie, wówczas własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed kolejnym etapem naboru poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń.
• Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
• Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia wraz z datą.
Nie rozpatrujemy ofert, które otrzymamy po terminie (decyduje data wpływu oferty do Urzędu, zaś w przypadku ofert składanych elektronicznie decyduje data e-maila).
• Po zakończonym naborze złożone aplikacje zniszczymy niezwłocznie, za wyjątkiem aplikacji wyłonionych przez komisję przeprowadzającą nabór, które niszczymy po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z wybranym kandydatem. Do tego czasu będzie można je osobiście odebrać w Urzędzie (nie odsyłamy złożonych aplikacji).
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
I etap – weryfikacja złożonych aplikacji pod względem formalnym,
II etap – gdy do następnego etapu zakwalifikowanych zostanie co najmniej 10 kandydatów, wówczas przeprowadzamy pisemny sprawdzian wiedzy w formie testowej,
III etap – rozmowa kwalifikacyjna.
Pracę możesz rozpocząć od: 2024-10-01
• Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
• Możesz złożyć ofertę w wersji papierowej lub elektronicznie.
• List motywacyjny oraz wszystkie oświadczenia powinny zawierać odpowiednią treść, datę i własnoręczny podpis (zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń zamieszczonych na naszej stronie internetowej www.gov.pl/web/rdos-wroclaw w zakładce „O RDOŚ/ Praca”). Jeśli ofertę składasz elektronicznie, wówczas własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed kolejnym etapem naboru poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń.
• Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
• Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia wraz z datą.
Nie rozpatrujemy ofert, które otrzymamy po terminie (decyduje data wpływu oferty do Urzędu, zaś w przypadku ofert składanych elektronicznie decyduje data e-maila).
• Po zakończonym naborze złożone aplikacje zniszczymy niezwłocznie, za wyjątkiem aplikacji wyłonionych przez komisję przeprowadzającą nabór, które niszczymy po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z wybranym kandydatem. Do tego czasu będzie można je osobiście odebrać w Urzędzie (nie odsyłamy złożonych aplikacji).
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
I etap – weryfikacja złożonych aplikacji pod względem formalnym,
II etap – gdy do następnego etapu zakwalifikowanych zostanie co najmniej 10 kandydatów, wówczas przeprowadzamy pisemny sprawdzian wiedzy w formie testowej,
III etap – rozmowa kwalifikacyjna.
Pracę możesz rozpocząć od: 2024-10-01
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę