starszy inspektor
Opis stanowiska pracy
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
starszy inspektor do spraw cudzoziemców w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przyjmuje od cudzoziemskiego klienta zewnętrznego wniosek o zalegalizowanie pobytu, w tym: przeprowadza identyfikację cudzoziemca, weryfikuje jego status w systemie teleinformatycznym Pobyt v. 3; sprawdza czy cudzoziemiec wypełnił właściwy formularz i kompletność wypełnienia wniosku; rejestruje wniosek w systemach teleinformatycznych Pobyt v. 3 oraz elektronicznym Rejestrze Spraw Cudzoziemców; sprawdza cudzoziemca w Wykazie osób niepożądanych na terytorium RP i Systemie Informacyjnym Schengen (SIS); weryfikuje przedstawioną dokumentację, potwierdza za zgodność z oryginałem dowody przedłożone do sprawy; pobiera odciski linii papilarnych; poucza cudzoziemca w języku dla niego zrozumiałym o zasadach i trybie postępowania, o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych informacji, o klauzuli RODO; wbija do paszportu cudzoziemca stempel potwierdzający legalność pobytu cudzoziemca; zakłada akta sprawy;
- Przeprowadza czynność materialno-techniczną wydania dokumentu pobytowego cudzoziemcowi, w tym: przyjmuje wnioski o wydanie lub wymianę dokumentów wydawanych cudzoziemcom (weryfikuje tożsamość cudzoziemca, zgodność fotografii, pobiera odciski linii papilarnych); weryfikuje uiszczenie opłaty lub pobiera opłatę za wydanie dokumentu; weryfikuje meldunek cudzoziemca w systemie informatycznym Źródło; personalizuje i przekazuje w systemie teleinformatycznym wnioski o wydanie dokumentów pobytowych cudzoziemcom do CPD MSWiA; potwierdza odbiór gotowych dokumentów z CPD MSWiA; wydaje spersonalizowane, gotowe dokumenty pobytowe cudzoziemcom – sprawdza poprawność wystawienia dokumentu przez CPD MSWiA, weryfikuje tożsamość cudzoziemca i sprawdza zgodność linii papilarnych; unieważnia dokumenty pobytowe cudzoziemców; wydaje cudzoziemcom zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dokumentu pobytowego;
- Prowadzi obsługę Punktu informacji w sprawach cudzoziemców – udziela informacji w zakresie zasad pobytu na terytorium Polski i podejmowania pracy przez cudzoziemców, wydawania zaproszeń.
- Przeprowadza kontrolę legalności pobytu cudzoziemców (KLP): weryfikuje tożsamość cudzoziemca i posiadane przez niego dokumenty, m. in. paszport oraz dokumenty uprawniające go do pobytu na terytorium Polski; ustala dopuszczalność pobytu cudzoziemca na terytorium Polski; weryfikuje autentyczność okazanych dokumentów; sprawdza okazane wizy i dokumenty pobytowe w systemach teleinformatycznych SIS i VIS; sporządza protokół kontroli legalności pobytu cudzoziemca lub notatkę do akt sprawy; współpracuje z funkcjonariuszami Straży Granicznej w zakresie KLP – zawiadamia Straż Graniczną w przypadku stwierdzenia nielegalnego pobytu cudzoziemca;
- Przeprowadza postępowanie administracyjne w celu wpisania zaproszenia do ewidencji zaproszeń - udziela informacji, przyjmuje od klienta wniosek i dokumenty, weryfikuje przedstawioną dokumentację, prowadzi postępowanie administracyjne, przygotowuje projekt decyzji i wydaje zaproszenia, prowadzi rejestry w Systemie Pobyt v. 2 oraz elektronicznym Rejestrze Spraw Cudzoziemców;
- Dba o właściwe porządkowanie, przechowywanie akt w archiwum podręcznym Oddziału w celu zachowania właściwej organizacji pracy i przeprowadza archiwizację akt w celu przekazania do archiwum zakładowego;
- Prowadzi w systemach teleinformatycznych Zatrudnianie Cudzoziemców i eRSC rejestry wniosków o wydanie zezwolenia na pracę. W celu realizacji zadania wojewody w zakresie wydawania zezwoleń na pracę i zachowania właściwej organizacji pracy.
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu.
- Oświadczenia kandydatów o treści innej niż wskazana w ogłoszeniu o naborze uznawane będą za nieprawidłowe, a tym samym aplikacje nie będą spełniać wymagań formalnych.
- Oświadczenia, list motywacyjny i CV muszą być podpisanie własnoręcznie.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz informacje na temat terminu i miejsca naboru dostępne będą na stronie https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/praca-w-urzedzie oraz na tablicy ogłoszeń w holu głównym W-M UW w Olsztynie w ciągu 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Niekompletne dokumenty nie zostaną zakwalifikowane do dalszego etapu.
- Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane, po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone.
- Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/praca-w-urzedzie
- Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze na tym stanowisku to ok. 4 800 zł brutto.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
w administracji
pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (t. j. |z. U. z 2023 r. , poz. 769)
- znajomość ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (t. j. Dz. U. z 2024 r. , poz. 633)
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- znajomość języka obcego na poziomie komunikatywnym
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydat nie pracował, nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-12
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
z dopiskiem "ogłoszenie nr (właściwy dla danego ogłoszenia oraz miejsce pracy)" na liście motywacyjnym
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę